• Home
  • /
  • Zdrowie
  • /
  • Czy można schudnąć z konkretnej partii ciała?
czy można schudnąć z konkretnej partii ciała

Czy można schudnąć z konkretnej partii ciała?

Czasem jest tak, że nadwaga przeszkadza nam tylko w jednym miejscu, bardzo często na brzuchu, udach lub pośladkach. Wiele osób chce czasami odchudzić tylko ramiona lub wyszczupleć na buzi oraz szyi. Jak to w rzeczywistości jest z tym odchudzaniem? Czy można schudnąć z konkretnej partii ciała?

Magazynowanie tłuszczu przez organizm

Nasz organizm jest na tyle sprytny, że zawsze kiedy zjemy więcej niż powinniśmy, nadwyżkę kalorii ulokuje jako tłuszcz.

U kobiet tłuszcz magazynowany jest przede wszystkim w obrębie talii oraz ud, natomiast u mężczyzn pierwsze widoczne zasoby tłuszczowe zawsze widoczne są na brzuchu i tzw. boczkach.

Sposób, w jaki organizm odkłada tłuszcz, jest inny dla każdej płci. Podstawowymi powodami są przede wszystkim genetyka, układ mięśniowy oraz metabolizm.

Układ mięśniowy to bardzo ważny element decydujący o tym, gdzie organizm zacznie powolutku odkładać sobie zapasy na gorsze czasy. Mężczyźni z reguły są bardziej umięśnieni od kobiet. Bardzo często rodzaj pracy, jaki wykonują, należy do grupy wymagającej większego wysiłku fizycznego.

Polecany artykuł: Produkty, które ułatwiają odchudzanie

Ponieważ mężczyźni posiadają o wiele więcej tkanki mięśniowej niż kobiety, muszą zatem dostarczać znacznie więcej kalorii w ciągu dnia, aby organizm mógł utrzymać mięśnie w należytej kondycji.

Równie ważnym czynnikiem jest sam metabolizm. Tempo metabolizmu u mężczyzny jest zdecydowanie szybsze niż u kobiety. Powodem tego nie jest tylko układ mięśniowy, ale również hormony, których działanie i funkcje są inne dla każdej z płci.

Jak odkłada się tłuszcz na ciele

Pierwszych oznak odkładania tłuszczu można w ogóle nie zauważyć, gdyż na początku odkłada się on wewnątrz nas samych. Ten rodzaj tłuszczu (zwany także wisceralnym lub trzewnym) jest dla nas najgroźniejszy, ponieważ zaczyna pokrywać narządy wewnętrzne.

Nadmiar tłuszczu trzewnego może prowadzić do wielu poważnych chorób, takich jak np. otłuszczenie wątroby.

Przeczytaj koniecznie: Jak skutecznie schudnąć

Ważne: Tłuszcz trzewny mają także osoby szczupłe. Jego poziom i ewentualne zagrożenia dla zdrowia powinny być dokładnie sprawdzone i monitorowane pod ścisłym nadzorem doświadczonych lekarzy.

Narządy obrośnięte tłuszczem pracują wolniej i ciężej. Nasz organizm jednak jest skonstruowany tak, że zawsze stara się zapewnić prawidłową pracę wszystkim narządom. Dlatego też nie będzie on odkładać tłuszczu tylko wokół narządów. Zacznie odkładać go na całym ciele.

Tłuszcz w większości będzie odkładany regularnie w miejscach wcześniej wspomnianych – u kobiet talia oraz uda, a u mężczyzn brzuch oraz boczki. Nie oznacza to jednak, że organizm będzie się skupiać tylko i wyłącznie na tych miejscach.

Polecany artykuł: Czy odchudzanie jest trudne?

Zapasy tłuszczowe będą gromadzić się praktycznie na całym ciele, jednakże w miejscach, które są lepiej umięśnione i w ciągłym ruchu (ramiona, łydki, szyja), będzie on odkładać się wolniej, ale tylko do pewnego momentu.

Wraz z utratą ruchu spowodowaną nadwagą oraz zbyt wolnym metabolizmem, w tych partiach ciała również zacznie odkładać się tłuszcz.

Wszystko wtedy zależy od naszych indywidualnych predyspozycji. Organizm sam zdecyduje, gdzie oprócz najbardziej znanych nam miejsc zacząć odkładanie nadmiaru tłuszczu.

Czy można schudnąć z konkretnej partii ciała

Niestety nie. Oczywiście wiele stron internetowych podaje inaczej, ale tylko i wyłącznie z jednego powodu – aby wcisnąć Tobie produkt lub dietę, która sprawi, że magicznie schudniesz np. tylko z ud.

Proces pozbywania się tkanki tłuszczowej jest odwrotnie proporcjonalny do procesu, w którym ona powstała.

U mężczyzn zauważa się efekty odchudzania na twarzy, szyi i ramionach, a następnie łydkach, potem udach, pośladkach, kończąc na boczkach oraz brzuchu.

Warto przeczytać: Jak uniknąć efektu jo-jo

U kobiet jest trochę inaczej. Najpierw chudną twarz, szyja i ramiona, następnie brzuch i boczki, po czym łydki, uda i pośladki.

Organizm spala tkankę tłuszczową równocześnie ze wszystkich partii ciała. Nie ma możliwości nakierowania metabolizmu tylko do jednego miejsca. Nie ma także możliwości wykonywania ćwiczeń w celu pozbycia się tłuszczu tylko w danym miejscu na ciele.

Oznacza to, że robienie brzuszków nie spowoduje płaskiego brzucha. Robienie przysiadów nie wyszczupli nóg. Robienie skrętów tułowiem nie spowoduje, że pozbędziesz się boczków.

Jak zatem schudnąć z danej partii ciała

Najważniejszą rzeczą jest dieta. Dobrze zbilansowana pozwoli Tobie pozbyć się tłuszczu ze wszystkich partii ciała – nawet tych, których nie chcesz, aby były szczupłe.

Ważne: Co zmienić w diecie, aby schudnąć

Aby zachować proporcje elementów ciała, z których nie chcesz schudnąć, najprostszym i najskuteczniejszym sposobem są ćwiczenia siłowe, które sprawią, że zbudujesz mięśnie i ujędrnisz daną partię, np. uda.

Oto dwa przykłady, które z pewnością pomogą Tobie w utracie tłuszczu dokładnie tam, gdzie chcesz.

Przykład 1-szy: Jesteś mężczyzną

  • dotknięte partie: brzuch, boczki, ramiona, uda
  • chcesz schudnąć z: brzuch, boczki, uda
  • nie chcesz schudnąć z: ramiona

Aby nie stracić obwodu ramion, ale schudnąć z ud, brzucha oraz boczków, stosuj odpowiednią dietę i ćwicz ciężarkami bicepsy, tricepsy oraz ramiona. Dzięki ćwiczeniom nabierzesz masy mięśniowej i podkręcisz metabolizm oraz zachowasz (a nawet powiększysz) dotychczasowe obwody.

Polecamy: Skuteczny detoks organizmu z AcaLuxin

Dzięki ćwiczeniom oraz diecie szybko pozbędziesz się nadmiaru tłuszczu z ud, brzucha oraz boczków.

Przykład 2-gi: Jesteś kobietą

  • dotknięte partie: brzuch, ramiona, uda, pośladki
  • chcesz schudnąć z: brzuch, ramiona, uda
  • nie chcesz schudnąć z: pośladki

Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie zbilansowanej diety oraz rozpoczęcie ćwiczeń aerobowych. Odpowiednia dieta zatroszczy się o ubytek tłuszczu, a ćwiczenia podkręcą Twój metabolizm, dzięki czemu jeszcze szybciej pozbędziesz się nadmiaru kilogramów.

Przeczytaj: Dlaczego warto biegać?

Aby zachować kształtne pośladki, wykonuj przysiady z obciążeniem – najlepiej ze sztangą. Nie rób półprzysiadów, tylko całe przysiady. Dzięki temu rozbudujesz mięśnie pośladkowe i nawet wtedy, gdy schudniesz, pośladki będą wciąż widocznym elementem Twojej nowej, szczupłej sylwetki.

Podsumowanie

Niestety nie można schudnąć tam, gdzie akurat tego chcemy. Najlepszym i najzdrowszym wyjściem w przypadku nadwagi jest wprowadzenie diety i aktywności fizycznej, aby pozbyć się tłuszczu z każdej partii ciała.

Potem dopiero można skupić się na powiększaniu tych części, których nie chcieliśmy stracić podczas odchudzania, a więc wprowadzić ćwiczenia siłowe, które znakomicie wyeksponują nasz brzuch, uda, pośladki lub ramiona. To właściwa droga do wymarzonej sylwetki!

Dodaj komentarz

error: Content is protected !!
back to top