• Home
  • /
  • Zdrowie
  • /
  • Dieta odchudzająca to tylko początek trudnej drogi
dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca to tylko początek trudnej drogi

Kto z nas nie chce mieć szczupłej sylwetki, atrakcyjnie wyrzeźbionych mięśni i setek zazdrosnych spojrzeń na plaży? Kto z nas nie chciałby mieć idealnych kształtów i raz na zawsze przestać użerać się ze spodniami, które po zimie magicznie wstąpiły się w praniu? Odpowiedź jest prosta: każde z nas! Ile myśli, tyle sposobów – siłownia, dieta odchudzająca, picie hektolitrów wody, ograniczanie posiłków, post przerywany (ang. intermittent fasting) i co tam jeszcze nie przyjdzie nam do głowy w akcie desperacji. Zazwyczaj panicznie chwytamy się wszystkich sposobów na raz, aby jak najszybciej osiągnąć zamierzone rezultaty. Zakładamy wtedy sobie bardzo krótki czas i wręcz wybujałe rezultaty tylko po to, aby po tygodniu lub dwóch totalnie zaniechać wszelkich starań. Czy problem tkwi w nas, czy w metodach, które stosujemy?

Jak poprawnie zabrać się za odchudzanie

Dieta odchudzająca pierwszym krokiem do celu.

Naszym pierwszym, naturalnie wykształconym instynktem jest wyszukiwarka internetowa, gdzie staramy się za wszelką cenę znaleźć idealną dla nas, a zarazem skuteczną dietę. Już po kilku minutach poszukiwań oczom naszym ukazują się dziesiątki, jak nie setki przeróżnych diet, począwszy od Adkins’a, kapuścianej, kopenhaskiej itd. Oczywiście czytamy komentarze osób, które już je stosowały i od razu zaczynamy wizualizować sobie naszą przyszłą, smukłą sylwetkę.

Prawda jednakże okazuje się inna, niż myślicie. Wszystkie diety, które są dostępne na wyciągnięcie ręki są podrasowanymi sposobami odżywiania, a inaczej metodami na oszukanie naszego organizmu. Żadna z nich nie jest ani przyjemna, ani bezpieczna i jeśli źle do którejkolwiek podejdziemy, możemy nabawić się naprawdę poważnych problemów ze zdrowiem. Żadna dieta, która jest dostępna w internecie, nie powinna być stosowana bez uprzedniej konsultacji z lekarzem.

Najskuteczniejsza dieta odchudzająca

Zdrowe jedzenie i to tyle.

Najlepszą dietą, którą powinniście zastosować na samym początku Waszej wędrówki do idealnej sylwetki jest nie dieta, ale zdrowe nawyki. Zdrowe, czyli:

  • zbilansowane posiłki pod względem składników (białko, tłuszcz, węglowodany)
  • produkty bogate w witaminy i minerały
  • posiłki nieduże, ale częste (5-6 dziennie)
  • wzbogacone o warzywa (jakiekolwiek)
  • owoce cytrusowe (zawierają dużo błonnika)
  • woda lub herbata (najlepiej zielona) zamiast napojów gazowanych
  • absolutnie zero energetyków (zatrzymują wodę w organizmie, są niebezpieczne dla zdrowia)

Jeżeli zastosujemy powyższe zmiany przy założeniu, że maksimum dziennego zapotrzebowania, jakie przyjmiemy to 2000 kcal dla kobiety i 2500 kcal dla mężczyzny, już w pierwszych dwóch tygodniach zobaczymy różnicę na wadze. Absolutnie nie potrzebujemy żadnej diety, aby zrzucić jakiekolwiek zbędne kilogramy. Nasz organizm unormuje wszystko sam poprzez nasze “zdrowe” nawyki, czyli poziom wody, gospodarkę hormonalną, metabolizm tłuszczy itd.

Zdrowe nawyki wdrożone – co dalej

Nie macie się czego obawiać. To nie siłownia.

Następnym krokiem, który już w zasadzie możemy wprowadzić w pierwszym dniu naszej przemiany, to zwykły spacer. Tempo nie ma absolutnie żadnego znaczenia przy założeniu, że przebieramy nogami, a nie stoimy przez godzinę i plotkujemy z sąsiadką 10 metrów od domu.

Spacer to naukowo stwierdzona metoda na zrzucenie zbędnych kilogramów oraz przyspieszenie metabolizmu. Godzina tego wręcz przyjemnego spędzania czasu spala aż 60-70% kalorii spalonych podczas biegania, więc po co sie męczyć? Wystarczy pospacerować przez godzinę, aby cieszyć się z ubytku około 300-400 kcal (w zależności od tempa). Nie tylko nasz organizm porządnie się dotleni, ale w bardzo szybkim czasie da nam znać o ubytku zbędnych centymetrów. Nasze nogi wspaniale się wysmuklą, nabierzemy werwy do życia i chęci do dalszych działań.

Codzienny spacer zaliczony – co dalej

Bez stresu, to jeszcze nie siłownia.

Jeżeli już możemy pochwalić się przynajmniej dwu-tygodniową aktywnością w postaci spaceru, to teraz należałoby sobie podnieść delikatnie poprzeczkę. Godzinka spaceru, podczas którego troszkę sie zadyszymy, pozwoli spalić o 80-100 kalorii więcej. Tutaj najlepiej sprawdzą się dwie metody:

  • wzgórki i pagórki – zacznijmy wybierać teren o zmiennym ukształtowaniu, aby zacząć trenować nasze mięśnie oraz kondycję. Starajmy się wchodzić pod górkę przez przynajmniej 10 minut z całej godziny naszego spaceru.
  • schodami na piętro – może się zdarzyć, że nie ma w okolicy żadnych wzgórków czy pagórków. Wtedy zwyczajnie idziemy na spacer, a po jego zakończeniu nie korzystamy z windy i wracamy do domu schodami – im wyżej, tym lepiej.
  • obiążenie – może się zdarzyć, że pomimo braku wzgórków i pagórków, mieszkamy również na parterze. W tym momencie na czas spaceru świetnie sprawdzi się mały plecak, do którego włożymy np. butelkę dwu-litrowej wody, bądź też 3-4 książki. W sprzedaży dostępne są również specjalne pasy lub kamizelki z obciążeniem, ale te dwie opcje polecamy dla zaawansowanych spacerowiczów. Na sam początek butelka wody lub książki w zupełności wystarczą.

Spacerujesz już ponad 1-2 miesiące

Twój wybór: marszobiegi lub siłownia.

Nie ukrywajmy – 2 miesiące spacerów może po prostu znudzić. Nasze nogi nie odczuwają już żadnego wysiłku, gdyż organizm w pełni zaadoptował się do rodzaju naszej aktywności.

Tutaj wybór pozostawiamy Wam. Jeśli kochacie naturę i nie chcecie rezygnować ze spacerów, przestawcie się na marszobiegi, czyli w skrócie trochę marszu i trochę biegu. Kolejność ustawcie wg Waszych upodobań i możliwości. Np. 5 minut marszu i 5 minut truchtu, lub też 10 minut marszu i 10 minut truchtu. Starajcie się zwiększać czas truchtu, aby po pewnym czasie przystosować organizm do wytężonych treningów, jak np. pełna godzina truchtania lub tez bieg interwałowy.

Możecie też zamienić spacery na siłownię, a więc zacząć sesje treningów siłowych, które wysmuklą oraz uwidocznią wszystkie partie Waszego ciała. Nieważne, czy będziecie ćwiczyć na maszynach, czy też na wolnych ciężarach – każde ćwiczenie przysporzy Wam zakwasów oraz dostarczy dużej ilości endorfin.

Pamiętajcie, że dieta odchudzająca jest jedynie pierwszym krokiem do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Potrzeba naprawdę wielu, wielu kroków, aby Wasze marzenie stało się realnym, a więc już teraz zmykajcie na spacer!

Dodaj komentarz

error: Content is protected !!
back to top