jak schudnąć bez diety

Jak schudnąć bez diety

Jak schudnąć bez diety? Czy to w ogóle jest możliwe? Każde nasze postanowienie zrzucenia zbędnych kilogramów zaczyna się od hasła “Od jutra przechodzę na dietę”. Przygotowujemy plan, trochę dokształcamy się z internetowych plotek, wybieramy byle jaką, najprostszą i najszybszą dietę, aby raz na zawsze pozbyć się wylegających spod ubrań fałdek.

Czy wiesz, że można schudnąć bez stosowania jakiekolwiek diety? Tak, dobrze czytasz – bez diety, czyli jedząc swoje ulubione potrawy, a nawet pozwalając sobie na imprezę co dwa tygodnie. Wystarczy zastosować kilka drobnych trików, a już w tydzień przekonasz się, że jest to możliwe. Przeczytaj cały artykuł i zobacz, jak schudnąć bez diety oraz bez efektu jo-jo.

Chudnąć można bez wyrzeczeń

Nie musisz rezygnować ze swoich ulubionych dań lub przekąsek. Ludzie, którzy od razu łapią się nieprzemyślanych diet, z reguły wytrzymują maksymalnie tydzień czasu i wracają do swoich poprzednich nawyków żywieniowych. Po co jednak zmieniać potrawy na takie, których nie lubisz? Chcesz schudnąć, ale czy jest sens katować się wyłącznie warzywami?  Można jeść dosłownie wszystko – ciastka, batony, zapiekanki, kebaby, fast-food’y itd., tylko trzeba postępować według małych reguł. Jeżeli zastosujesz się do wszystkich z nich (a nie jest ich dużo, gdyż raptem pięć), będziesz chudnąć nawet po dużym talerzu pysznego spaghetti.

Deficyt kaloryczny

Aby schudnąć musisz ograniczyć kalorie – bez dwóch zdań. Organizm musi mieć niedobór kaloryczny, aby zaczął korzystać z rezerw tłuszczowych. Nikt nie mówi tutaj o obcinaniu 1000 kalorii dziennie. Wystarczy, że obetniesz 10-20% Twojego zapotrzebowania kalorycznego, aby chudnąć w poprawnym tempie i dalej cieszyć się swoimi ulubionymi potrawami. Pamiętaj, że obcinasz kalorie, a nie rezygnujesz ze swoich ulubionych potraw. Możesz jeść więc wszystko pod warunkiem, że mieścisz się w kaloriach, które Tobie “przysługują”.

Picie wody

Pij wodę. Najlepiej 2 litry dziennie. Nie tylko bardzo dobrze nawodnisz organizm, usuniesz zbędne toksyny oraz przyspieszysz swój metabolizm, ale również poczujesz zdecydowanie więcej energii. Dzięki wodzie Twój organizm stanie się bardziej żywszy. Regularne picie płynów pozwoli Tobie zachować poczucie sytości przez dłuższy okres czasu, co zdecydowanie zapobiegnie nadprogramowemu podjadaniu. Wizyty w toalecie będą częstsze, ale to naprawdę jedyny mankament tej prostej i zarazem zdrowej reguły.

Regularne posiłki

Jedz regularnie. Nie pozwól, aby Twój organizm odczuwał głód. Zaczynaj dzień od pełnowartościowego śniadania, zjedz obfity obiad i dobrze zbilansowaną kolację. Pamiętaj, że musisz zawsze mieścić się w przedziale “dozwolonych” kalorii. Jeżeli jesz 5 posiłków dziennie, podziel je tak, aby dwa z nich były wysokokaloryczne. Jeżeli jednak jesz 3 posiłki dziennie, zastanów się nad postem przerywanym, który diametralnie poprawi Twoje wyniki w walce z kilogramami.

Ćwiczenia

Wprowadź jedną godzinę ruchu dziennie. Każdego dnia przez cały tydzień. Jakakolwiek nie byłaby to aktywność, upewnij się, że trwa ona godzinę dziennie. Może to być półgodzinny spacer i np. półgodzinne sprzątanie, albo pół godziny jazdy na rowerze i pół godziny spaceru z pieskiem. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, a Ty musisz wybrać te, które będą Tobie najlepiej odpowiadać. Ruch nie tylko spotęguje proces spalania tkanki tłuszczowej w organizmie, ale również da Tobie o wiele lepszą kondycję i energię do dalszego działania.

Nie rzucaj się od razu na siłownię, czy też jakieś ekstremalne wyczyny sportowe. Nie ma to najmniejszego sensu. Starasz się schudnąć, a nie wystartować w nadchodzącej olimpiadzie. Na siłownię lub sporty wyczynowe zawsze przyjdzie czas, a więc na samym początku zdecydowanie lepiej przygotować ciało i umysł do większych wyzwań poprzez zwykły ruch (jak podany powyżej).

“Chwilówkom” mówimy “NIE”

Jeżeli w trakcie chudnięcia najdzie Ciebie ochota na zastosowanie tzw. “diety chwilówki”, to już teraz pamiętaj, że dieta oznacza restrykcje żywieniowe, a to samoistnie przeczy twierdzeniu “jak schudnąć bez diety”. Ponadto czekają Ciebie naprawdę niemiłe wyrzeczenia oraz gwarantowany efekt jo-jo, gdy zaprzestaniesz stosować taką dietę. Nie jest sensem głodzić się przez tydzień lub dwa, aby potem dopaść lodówkę i nadrobić w 3 dni wszystko to, czego nie zjedliśmy. Sensem natomiast jest racjonalne odżywianie, aby zagwarantować Twojemu organizmowi wszystkie potrzebne mu do życia składniki. Jedz zatem regularnie i nie stosuj żadnych chwilówek, aby utrzymać swój metabolizm na wysokich obrotach.

Bez pośpiechu

Nie spiesz się. Pośpiech potrafi być zgubny nawet w tak prostej sprawie, jak walka z nadwagą. Zbędne kilogramy nie odłożyły się w ciągu jednej nocy, a więc Ty również nie staraj się ich stracić w ciągu jednego dnia.  Chudnięcie bez diety jest zarazem skuteczne, jak i przyjemne, lecz potrzeba trochę czasu, aby powtórnie wrócić do wymarzonej wagi. Małymi kroczkami do celu.

Podchodź to tego, jak budowy domu – najpierw trzeba postawić fundamenty. W tym przypadku fundamentami są powyższe zasady. Dobrze wylane fundamenty gwarantują stabilną konstrukcję domu, a regularne stosowanie w/w zasad w pełni zagwarantuje Tobie stabilną i przyjemną drogę do idealnego ciała.

Dodaj komentarz

error: Content is protected !!
back to top